Klik x untuk menutup hasil pencarianCari di situs SABDASpace

sahabat's blog

sahabat's picture

Jadilah kehendak-Mu di bumi seperti di Sorga

Aku berseru,

Jadilah kehendak-Mu di bumi seperti di Sorga,

Jadilah sesuai rancangan-Mu,

Bumi berganjak dari kedudukannya,

Engkau tidak berganjak dari keputusan-Mu,

Hari-hariMu semakin dekat,

Lucifer semakin giat,

Dunia semakin hancur,

Bantulah umat-Mu menyiapkan diri dan muliakan diri-Mu.

sahabat's picture

Mulailah Menghitung Waktu-waktumu Yang Tersisa

Sematkan ini dalam hati dan fikiranmu,

Kemegahanmu tidak akan berkekalan,

Kemegahanmu akan bertukar menjadi kehancuranmu,

Kau akan hancur menjadi kepingan-kepingan yang tidak akan dapat dicantumkan semula,

Kau berkata, semuanya hanya bohong dan dongeng semata-mata sehingga engkau sendiri tidak mengenal dirimu sendiri,

Anak-anakmu akan menerima dan me

sahabat's picture

Once upon a time: little trio of heros n heroin

   Once upon a time, there was a little girl lived in a little poor remote village with her parents and two naughty brothers. At that time there was no school in the village for children to get formal education. The nearest school to them was 10 miles away.

sahabat's picture

Saya orang kristian

Kenapa harus takut atau malu mengaku diri kristian?

Malu kalau kedapatan berdosa namun masih mengaku kristian?

Takut tidak naik pangkat atau dapat promotion?

Takut didiskriminasikan dalam jabatan atau tempat bekerja?

No way!!!

sahabat's picture

Yesus Kristuslah Tuhan dan Juruselamat saya

Saya ingin menuliskan satu blog yg terbaik secara impromptu yang pertama kali dr BB. Cabaran terbesar yg mungkin akan saya hadapi menggunakan BB ini adalah probability yang tinggi tulisan saya akan terdelete. Sebenarnya tadi saya suda menghasilkan separuh blog yg saya kira cukup mantap untuk dipublishkan, tapi malangnya secara tidak sengaja ia terdelete gara2 silap tertekan button.

sahabat's picture

Sekarang Engkau memerintah dari kekekalan ke kekekalan.

Tuhan Yesus Kristus,

Engkau mulia,

Engkau agung,

sahabat's picture

mentari pengharapan merekah dalam kemuliaan-Mu

 

Dengan rohku, kumenanggapi-Mu,

Ku melihat Engkau dalam kemuliaan-Mu,

Hujung jubah-Mu, memenuhi ruang mazbah-Mu,

kurasa aman dalam naungan-Mu.

sahabat's picture

Mengasihi-Mu dengan segenap tubuh, jiwa dan rohku.

 

Dari jari-jemariku, kutaipkan ungkapan ini hanya untuk-Mu.

Ketikaku memikirkan-Mu, hanya satu yang muncul difikiranku,

Engkau mengasihiku dengan segenap tubuh, jiwa dan roh-Mu.

Seandainya kumengasihi-Mu, kasih-Mu hanya terbalas apabila aku mengasihi-Mu dengan segenap tubuh, jiwa dan rohku.

sahabat's picture

May I once again find His face

Good morning ! At this point of time, my laptop watch shows 4:06 A.M., Malaysian time. I hope everybody will be having a good day today. A good beginning, let it has a good ending.

sahabat's picture

Happy New Year 2011!


Happy New Year! Happy New Year! Happy New Year 2011!

sahabat's picture

It is jus....t amazing!

Kalau sudah terbiasa tidur lewat, memang sukar untuk tidur awal. Maaslahnya apabila tidur lewat, bangun pun mau tak mau lewat juga. Inilah ini akibat tidur lewat ni, terlintas pula niat menulis, buat melayan otak yang tidak mahu tidur. Dah jam 2:30 am, otak masih juga aktif tak terjinakkan. Kenapa... la otak ni tak mau tidur2 juga? Last2 blog orang sebarang jadi mangsa. Tak apa la...

sahabat's picture

The Hidden Leader In You II

Dalam rumusan saya yang terdahulu: The Hidden Leader in You-Part 1 , saya telah menyatakan bahawa attitude kita dipengaruhi oleh apa yang kita fikirkan tentang diri kita sendiri ( sama ada kita memiliki kemampuan atau tidak untuk memimpin) yang akhirnya membuatkan kita percaya pada diri sendiri atau tidak. Apa yang kita fikir tentang diri kita berasal muasal daripada siapa pencipta manusia. Pokok pangkalnya adalah asas itu sendiri: dari mana asal-usul kita.
Orang Kristian yang menggangkat Firman Tuhan sebagai buku yang benar yang diinspirasikan oleh Roh Kudus memahami bahawa manusia berasal dari Allah. Bukan hanya berasal dari Allah tetapi yang lebih penting lagi manusia diciptakan oleh Allah seperti diri-Nya sendiri dengan tujuan supaya manusia berkuasa ke atas bumi. Oleh kerana Allah mencipta kita seperti diri-Nya sendiri, Dia telah menuangkan sifat-sifat-Nya ke dalam diri kita.

sahabat's picture

The Hidden Leader in You

Kali ini saya ingin menulis blog yang berlainan sedikit daripada kebiasaan saya. Dalam blog ini saya ingin menuliskan apa yang telah saya pelajari daripada buku Dr. Myles Munroe yang bertajuk “The Spirit of Leadership”. Saya tidak akan menguliti dan mengkritik buku beliau, kerana saya bukan orang yang betul untuk berbuat demikian. Saya lebih suka membuat rumusan atau ringkasan tentang apa yang saya pelajari dari buku tersebut. Saya mungkin akan membuat rumusan bab demi bab, kerana tidak mungkin saya mampu menulis rumusan buku ini dari muka surat pertama hinggalah muka surat terakhir dalam satu blog sahaja.

     Sebelum saya memulakan rumusan bab pertama buku Dr. Myles Munroe, mari kita mengenali siapa Dr. Myles Munroe secara ringkas terlebih dahulu.Berdasarkan buku beliau,  Dr Myles Munroe merupakan penceramah motivasi antarabangsa, penulis buku terlaris, pensyarah, pendidik dan konsultan perniagaan. Beliau mengelilingi dunia  secara aktif dalam program menangani isu-isu kritikal yang menyentuh pembangunan rohani dan sosial individu.Tema utama mesejnya adalah transformasi pengikut-pengikut menjadi pemimpin-pemimpin dan memaksimakan potensi individu. Beliau merupakan pengasas dan presiden Bahamas Faith Ministries International. Dia juga merupakan pengasas, penerbit eksekutif, dan principal host beberapa program radio dan television yang diudarakan ke seluruh dunia. Dia menperolehi degree - degreenya dari Oral Roberts University dan University of Tulsa. Manakala honorary doctoratenya diperolehi dari Oral Roberts University.
 

sahabat's picture

To my dear friends around the world

Dear my friends in Indonesia,

Dear my friends in Malaysia,

Dear my friends around the world,

How do you do?

I hope everything is fine with you

Now war of nation against nation had been long over. Except one case in Middle East, for which we wondering why is it still happening.

My dear  friends, let us be grateful, for what we have now.

The peace of the world comes from understanding among the nations makes us all around the world live happily, prosperous and safe

What a wonderful world we are living in!

sahabat's picture

Secubit knowlegde antara "melakukan" dan "cuba melakukan"

Ketika saya duduk santai sambil membaca newspaper dalam satu ruang rekreasi, saya mendengar 3 perkataan yang menarik perhatian saya,  diucapkan oleh seseorang yang saya tidak kenali kepada kawannya. 3 perkataan itu ialah " buat atau tidak". Daripada perbualan mereka saya mengetahui bahawa mereka sedang tawar-menawar satu projek perniagaan.

sahabat's picture

Draw me close to you

There are still stupid people around this world huh? Of course la.... Just look at this blog's count of reading. This blog has been deleted for months long ago and yet there are still clicking on it! Nobody surprised for that little little number of readings la ..for I have left the searching keywords in this blog.